Wednesday, July 27, 2011

suka?

SUKA. satu perkataan yang subjektif. so, post saya pun subjektif la yer.hehe.
cuba lah korang try test google google apa dia suka ni, bermacam jenis jawapan ada. contohnya, macam si yahoo answer tu lagi lah. meraban raban dia jawap. adoii. so suka tu suka la maksud dia. alaaa suka. like suka saya ke. haha. ha tengok, like tu suka jugak maksudnya tu. ni lah namanya indirect usage (ha? ada ke istilah tu? aku pakai tabur je ni;p) btw, you know lah kan, dalam konteks ayat saya di sini, maksudnya adalah seperti.

ok ok. berbalik kepada suka tadi. semua orang kat dunia ni experience perasaan ni kan. suka ni bermacam macam jenis. tak kisahlah suka kat orang ke, barang ke, tempat ke, bla, bla, bla, bla ke. tapi macam biasalah kan. suka kat orang lah yang paling bahagia sekali. tidak ketinggalan juga paling derita. kadang kadang dah terang terangan tahu orang tu tak suka kita, but still tak boleh nak padam perasaan tu. (sengal ke apa. suka suka je nak padam). kejadian cliche yang biasa berlaku adalah apabila kita suka kat si A tapi si A tak suka kita, dan dan pulak si B yang kita tak suka ni suka kat kita. haih.pening pening (aku pun dah tak paham ayat aku.haha). nak buat macam mana. kalau suka tu orang, boleh jugak dibedal bedal dia kan. so ramai lah yang suka senyap senyap. cara selamat katanya.

Dan lagi, ada jugak jenis suka yang takkan berbalas sampai kiamat pun. contoh paling glemer, suka kat public figure la. artis ke, penyanyi ke, selebriti ke dan yang seangkatan dengannya lah. macam ada sorang kawan saya ni. suka gila gila lah kat fahrin ahmad. sampai menangis jumpa fahrin. saya pon tak berapa nak paham sebenarnya. ala, actually tak payah kata kawan saya. saya sendiri pon macam tu. saya suka anwar hadi. tapi si anwar tu tak tahu pun saya ni wujud kat dunia ni. takpe takpe. rugi betul kaw anuar. rugi rugi rugi. hahaha. tapi ada jugak jenis orang yang just nak dia je suka kat si A ni. kalau si A ni suka balik kat dia, terus dia tak suka dah. pelik pelik. Ada tau orang macam tu. jangan terkejut pulak. Tak salah pun nak suka suka ni. ni kan salah satu sifat semula jadi manusia. asal kan korang semua tahu batas batas nya. paling penting,  make sure tak melanggar hukum hakam agama. macam cerita khurafat tu. boleh pulak lupa die dah guna gunakan orang tu.


Apapun, bagi saya, perkataan suka ni tak boleh dipisahkan dari perkataan senyum. mana tak nya. kalau nampak je apa apa yang kita suka, pasti pasti punye la akan senyum. apatah lagi kalau nampak orang yang kita suka. kalah mcDonalds you. awww :6
Tapi kalau nampak hantu je tak senyum T_T
. .

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...