Thursday, July 21, 2011

Entry malam ni pasal dah bosan tahap dewa 19 punye!
dah tataw dah nak jawap apa bila orang tanye: "asal kaw tak kerja kerja lagi weyh?"
kang bile bagitahu kenapa, dimarah nye pulak kite.contoh ayat lazim: "asal weyh kaw nak buat macam tu?", "kenape pulak?", "ape functionnye?", bla, bla, bla, bla, bla. so akhirnya, bila orang tanya cakap jela "memang bercadang nak menganggur sepenuh masa pon tahun ni. so that, nanti akan bersumpah tamaw cuti lagi dah." lantak lah apa mereka mereka nak cakap. nak buat orang lain faham situasi kita, tulah benda yang paling membebankan kat dunia ni. kadang kadang rasa kalaw bagitahu pun bukannya diorang faham. maybe takkan sampai bila bila. sibuk nak mempertikaikan lagi ada. rasanya cukup lah dengan tentangan tentangan yang ada sekarang ni. tak payah lah kot nak ditambah tambah lagi. buat semak kepala aku je.


saya tada kunci kejayaan. tapi saya ada kunci kegagalan
: selalu nak puaskan hati orang lain, tu lah punca kegagalan paling besar kat dunia ni saya rasa. tak payah lah kot nak dengar sangat cakap orang. bukannya diorang akan tanggung apa apa jadi. lain lah kan kalaw ada yang sanggup datang jumpa kita then mengaku "weyh, aku yang salah. kalaw lah aku tak bangkang kaw dulu, selalu support kaw dulu, mesti kaw lebih berpuas hati dengan hidup kaw sekarang ni. aku rasa bertanggungjawab dengan apa yang jadi kat kaw. so sebagai ganti ruginya, terima lah dua buah penthouses, sebijik cooper S dan kad kredit tanpa had ni." memang harapan la kan ada orang macam tu.
so untuk berjaya, korang semua kena ada dua benda yang paling penting ni
: jangan hiraukan kata kata orang dan yakin dengan kemampuan diri sendiri (selain tu, jangan lupa Allah S.W.T)


sekian!=)
. .

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...