Thursday, June 16, 2011


I shall be telling this with a sigh
Somewhere ages and ages hence:
Two roads diverged in a wood, and I,
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.

Robert Frost-The Road not Taken

Tetibe je teringat poem ni
aaa seblom tu jangan salah faham plak.
saya teringat tajuk die je sbenanye
yang stanza ni tak ingat pon
teknologi depan mata hujung jari kan, googling jela ;p
mase spm dulu tak penah pulak nak teringat.haha
well, normal la kan
saya bukan lah pelajar terpintar dan terajin dulu
apetah lagi ulat buku
buku sekolah dan saya memang tak serasi
dan disebabkan ketidakserasian tulah saya amek jalan yang saya pilih skang ni
tulah puncanya saya teringat poem ni
kalaw tak jangan harap la

tataulah kenape dari kecik saye suke buat bile orang kate jangan
lagi kuat orang halang, lagi hebat keinginan tu
memang saye degil
bukan,
sangat degil sebenanye
and this time saye harap sangat kedegilan saye tak khianati saye

bile dipikirkan balek, memang keje gile aku buat ni
tapi tatau knape hati degil sangat
menutup segala rasional otak
sedang kan tawu orang sekeliling ramai yang membantah
kata ni keje sia-sia
nape tak stop kalaw tak suke course tu dulu
knape nak membazir masa
bla, bla, bla and many more

yer, memang 21-year-old agak berusia untuk buat benda ni
tp still, for me it's not too late, yet
i don't want to be like 'those people'
merungut tp tak buat ape-ape untuk ubah rungutan tu
menyesal tp pasrah sebab dah tak boleh patah balek
dah terlalu lewat katanya.

i just tak nak one day, after 10, 20 years i am one of them
yang menyesal sebab tak buat ape yang mereka suka dulu
ape yang mereka impikan dulu,
yang asyik fikir peluang untuk berubah depan mata je,
kalaw lah aku tak hiraukan sangat kata-kata orang,
aku kuat kan sikit hati tu,
mesti aku takan terfikir pon nak merungut skang ni

 dulu mase sekolah, saye just perlukan orang untuk cakap
takpe untuk gagal sekali
tapi tada pon yang nak cakap camtu.
everyone kept pushing me
of course they don't realized it
because i'm mentally pushed
what?get loads of A's, u think i really happy for it?
i did for u people
but when spm turned suck, that was the best part 
skipped school, that was the best two years i got like never before
memang senang untuk jadi yang terbaik
tapi untuk kekal kan kedudukan tu
ianya macam bebanan halimunan

right now i really need someone says
it's ok, u done great.do whatever u desired to

i have chose this path
i might be regretted someday (that's the worst of course)
but at least, i made the decision by my own
nothing's influencing it

maybe the phrase
daripada menyesal sebab tak buat,
baik buat lepas tu baru menyesal
should works (for my case)
. .

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...