Wednesday, August 25, 2010

 

Tuhan, 
daratkan aku ke bumi
pancing aku dari bulan
tarik aku tembus awan
 
Hentakkan kepalaku ke dinding
buka tingkap biar silau
sergah ku dari mengigau

Pijak tubuhku - tertiarap
cium tanah, cium tanah
hulur wajahku ke cermin
tenung tenung, fikir fikir

Empunya refleksi, sedarlah
engkau pencinta rahsia
hari ini, selamanya

Tuhan, daratkan aku ke bumi
pancing aku dari bulan
tarik aku tembus awan

Hentakkan kepalaku ke dinding
buka tingkap biar silau
sergah ku dari mengigau

Pijak tubuhku - tertiarap
cium tanah, cium tanah
hulur wajahku ke cermin
tenung tenung, fikir fikir

Kalaupun engkau berdua
hatimu engkau yang punya
dia tidak mungkin tahu
sedalam mana rasamu

Semuanya metafora
“hatiku dicuri dia”
sedangkan setiap sakit
engkau seorang menangis

Empunya refleksi, sedarlah
kita pencinta rahsia
hari ini, bila bila

Pijak tubuhku - tertiarap
cium tanah, cium tanah
hulur wajahku ke cermin
tenung tenung, fikir fikir

Empunya refleksi, sedarlah
engkau pencinta rahsia
hari ini, selamanya

Tuhan, daratkan aku ke bumi
pancing aku dari bulan
tarik aku tembus awan..

No comments:

Post a Comment

Tumpahkan idea di sini..

. .

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...